Selecteer een pagina

Bosch Parade

“Wil je helpen met de strategie bepalen, daarbij de marketing en communicatie van Bosch Parade bedenken, coördineren en uitvoeren?”

Opdrachtgever

Begin 2018 koos Stichting Bosch Parade voor een nieuwe doorstart na het succes in het Jheronimus Bosch 500 jaar. Claire werd gevraagd om mee te denken en schrijven aan het projectplan dat de basis was voor de subsidie-aanvragen. De opdracht was meerledig, waaronder het vertalen van de artistieke vernieuwingen naar een marketing- en communicatiestrategie waarbij er een nieuw merk ontworpen en geladen moest worden. Daarbij moest er een nieuwe en gedegen financieringsmix bedacht worden waarbij er eigen inkomsten gegenereerd worden, terwijl het evenement ook gratis toegankelijk is. Na toekenningen van de subsidies werd Claire gevraagd om haar plan te verwezenlijken, want Bosch Parade vaart weer in 2019.

Inmiddels is de zonnige achtste editie van Bosch Parade geweest en heeft het een recordaantal bezoekers getrokken. De varende parade in de geest van Jheronimus Bosch trok 27.000 mensen. Door pers en publiek wordt Bosch Parade 2019 unaniem geprezen als beste editie tot nu toe.

Digital marketing & communicatie

claire is helder x EM Cultuur

claire is helder x buro Meta x studio Tween

claire is helder x buro Meta x studio Tween

Het ontwerp van de nieuwe huisstijl waaronder het logo is in handen van Studio Tween. In nauwe samenwerking werkt Claire met hen samen. De strategische plannen zet ze om in concrete briefings, voor het ontwerp van het campagnebeeld dat breed inzetbaar moet zijn. Voor de tweetalige website, social media kanalen, radio- en tv-commercials, advertising, crew-kleding en citydressing.

Branding- en actiecampagne

Om het evenement Bosch Parade onder de aandacht te brengen bij een groot en breed publiek in de provincie is er gekozen om met Omroep Brabant samen te werken. Met een branding-campagne, waarin een mix van online, radio en tv advertising is ingezet, is het zijn de publieksgroepen bereikt. De radio- en tvcommercials (tag-on’s en hoofdspot) zijn ingesproken door de bekende stem Jeroen Kramer. Beluister de hoofdspot hier:

Corporate identity & citydressing

fotografie: Claire van Nunen

fotografie: Claire van Nunen

fotografie: Ben Nienhuis

fotografie: Ben Nienhuis

fotografie: Ben Nienhuis

fotografie: Ben Nienhuis

fotografie: Ben Nienhuis

fotografie: Claire van Nunen

Videomarketing en commercials

Behind the scenes

Vanaf de doorontwikkeling van Bosch Parade tot en met de daadwerkelijke uitvoering van Bosch Parade zijn er diverse momenten geweest die het vermelden waard zijn:

Recordaantal bezoekers

Persbegeleiding

Interview

Samenwerking

De Bosch Parade is een productie van Stichting Bosch Parade. De editie 2019 kwam mede tot stand door co-producent Eelt collectief en de samenwerking en steun van deze bedrijven en instanties:

Credits

Het team dat Bosch Parade, editie 2019 realiseert wordt gevormd door deze personen: Miesjel van Gerwen (artistiek leider), Erik de Jong (zakelijk leider), Monique Zijp (regie), Lucas Kastelijn (dramaturgie en regie), Erik Vink (ontwerp en techniek), Martijn van Dalen (ontwerp en techniek), Loes Reiling (compositie), Reg Gruson (beeldverslaglegging), Jeroen Everaert (advies), Anneloes Ebing (vrijwilligerscoördinator), Claire van Nunen (hoofd marketing en communicatie), Miriam Alders (communitymanager) en Stephan Grilis (productieleider). Alle kunstenaars staan vermeld op de site van Bosch Parade.