Selecteer een pagina

fotografie: Klaske van der Horst

fotografie: Klaske van der Horst

fotografie: Klaske van der Horst

Door de HAS Hogeschool werd ik uitgenodigd om vandaag een gastles digitale marketing te geven. De derdejaars studenten die de minor ‘de Marketingexpeditie’ volgden, mocht ik een kijkje in een andere wereld geven.

Het doel van het gastcollege was om kennis te delen over de inzet van digitale marketing en de activiteiten. Specifiek binnen de cultuursector en de over de verschillende rollen die ik vervul binnen diverse projecten en organisaties. Na de bespreking van twee casestudies volgde een creatieve brainstorm met de studenten.

Ik vond het leuk en inspirerend om de gastles te geven. Het deed me ook beseffen dat ik echt jaren geleden in de collegebanken zat en inmiddels behoorlijke ervaring heb opgedaan.
Dit is wat studenten ervan vonden:

“De zakelijke zijde van kunst en cultuur leren kennen.”

“Verfrissend! Deze gastles zou ik zeker in de minor houden. Mede omdat Claire duidelijk een zelfstandig onderneemster is die praktijkgericht werkt en daarnaast goed kan verwoorden welke principes ze toepast en hoe deze op de theorie zijn terug te koppelen.”

“Heel interessant! Ik heb voor de rest echt niks met kunst en toen ik het zo hoor dacht ik echt okee. Maar het heeft me positief verrast ook door dat er nog zoveel gedaan moet worden op marketing gebied om mensen overtuigd te krijgen om te sponseren of naar hun evenement te komen.”