Selecteer een pagina

Afsluiting van een interim-periode
Sinds stadsproject OOG cirkel ik als een planeet in de wijde omgeving van Het Zuidelijk Toneel, om in de beeldspraak van Piet Menu te blijven. Vanaf eind 2016 tot en met december 2018 heb ik bij het grote Brabantse toneelgezelschap gewerkt.

Bij mijn komst was er in de organisatie al een en ander aan het schuiven. In september 2015 werd Piet Menu de nieuwe artistiek directeur van Het Zuidelijk Toneel. Hij volgde Matthijs Rümke op die vanwege gezondheidsredenen zijn functie overdroeg.
In 2016 was creative agency HeyHeydeHaas aan de slag met de nieuwe corporate identity. In dat proces kwam ik binnen op de afdeling marketing en communicatie ter vervanging van hoofd marketing. Naast de uiterlijke verandering, wijzigde ook de organisatie- en afdelingsstructuur.

Op een rijdende trein springen
De uitgangspunten voor de identiteit waren gedefinieerd door HeyHeydeHaas en in de discussie van inzet van middelen kwam ik terecht. Samenwerking opzetten was best spannend omdat er vanuit verschillende invalshoeken, verwachtingen en behoeftes werd gecommuniceerd. Als externe persoon werd ik op de post van verbindingsvrouw gezet. Een positie waar het proces en de organisatie baat bij had. Als grafisch ontwerper versta ik de taal van designers en heldere keuzes. Ik heb veel plezier beleefd aan het begeleiden en mede ontwikkelen van de nieuwe huisstijl van Het Zuidelijk Toneel.

Digital thinking
Naast de ontwikkeling van traditionele middelen kon ik me richten op de digitale media en marketingstrategie. Met het aantreden van een nieuwe artistiek leider die niet als regisseur maar als samenwerkingspartner werkt, ontstonden er niet alleen pur sang theatervoorstellingen maar werd het aanbod breder. Al deze nieuwe ontwikkelingen moesten een plek krijgen op de nieuwe site www.hzt.nl.